WPP
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WPP is the creative transformation company
クリエイティビティを変革の力へ。 人と社会、環境、クライアント、そして私たち自身や家族にとって、よりよい未来を築くために。 クリエイティビティで答えを出す。それが私たちのパーパスです。
We use the power of creativity to build better futures for our people, planet, clients and communities.
「Tokyo Pride 2025」WPPブースのご紹介
—視点を変えて、誰もが尊重される世界へ—
WPPは、「Tokyo Pride 2025」に参加できることを誇りに思います。私たちのブースでは、視点を変えることで全く新しい世界を発見できる、多感覚的なフォトセットをご用意したユニークなアートインスタレーションをご体験いただけます。周囲を別のレンズを通して見ることで、それぞれが無意識に持つ偏見に気づき、すべての人々を尊重する社会の創造を目指します。
Introducing the WPP Booth at Tokyo Pride
— Shift Your Perspective, Create a Respectful World for All—
WPP is proud to take part in Tokyo Pride 2025.
At our booth, visitors will have the chance to interact with our unique art installation – a multi-sensorial photo set that will allow guests to discover a whole new view thanks to shifts in perspectives. This installation encourages visitors to explore their own unconscious biases by viewing the world around us through another lens, creating a society that is respectful to all.
WPPはマーケティングサービスの世界的リーダーです
WPPは業界をリードする複数のエージェンシーからなる企業グループで、10万人を超える従業員がクライアントのために特別な仕事をしようと働いています。WPPのクリエイティブ人材の幅広さ、グローバル市場での存在感、そしてテクノロジー、データ、AIにおける知見とその能力で、私たちを超える企業は他にありません。
We are a world leader in marketing services
WPP is home to market-leading agency brands and more than 100,000 people committed to doing extraordinary work for our clients. No other company matches the breadth of our creative talent, the scale of our global presence, or the depth of our technology, data and AI capabilities.
人財こそが成功の鍵
私たちは、クリエイティビティ、ビロンギング(帰属意識)、継続的に学ぶ文化を育むことに尽力しています。 最も優秀な人材を惹きつけ、チームが最高の仕事をできる環境を整えることで、クライアントに優れた成果を提供します。
10万人以上の従業員を抱えるWPPは人材が最大の資産であり、人への投資こそが成功の鍵を握ると考えます。だからこそ、私たちは業界で最高の才能を持つ人材を惹きつけ、その才能を活かし、育成することに全力を尽くすと同時に、誰もが尊重され、組織の一員であると感じられる企業文化を育んでいます。
WPPで働くということは、Open(オープン), Optimistic(前向き) Extraordinary(才能豊か)という共通の価値観を共有し、新しいスキルを学び、新たな機会を追求し、やりがいのあるキャリアを築くことができる各地のエージェンシーブランドを結ぶグローバルネットワークの一員になることを意味します。
Our people are the key to our success
We’re committed to fostering a culture of creativity, belonging and continuous learning. By attracting the brightest talent and empowering our teams to do their best work, we deliver outstanding results for our clients.
Our 100,000-plus people are our most valuable asset, and investing in them is the key to our success. That’s why we are committed to attracting, engaging and developing the best in the industry, while fostering a culture of respect and belonging for everyone.
Working at WPP means sharing in a common set of values – Open, Optimistic and Extraordinary – and being part of a global network of agency brands where our people can learn new capabilities, pursue fresh opportunities and build exciting careers.
ビロンギング
WPPでは、クリエイティビティ、イノベーション、そして成長を促進するためには自分の居場所があるというビロンギング(帰属意識)が不可欠だと考えています。 私たちは、誰もが尊重され、価値を認められ、自分らしくいられる職場づくりに努め、すべての人が成長し、私たちの成功に貢献できる機会を確保するようにしています。
WPPでは、私たちの価値観を反映し、従業員を支援する様々なイニシアチブを通して、企業文化の向上に継続的に取り組んでいます。
取り組みの分野:
- 人に投資する:WPPでは将来を見据えたスキル、リーダーシップの育成と帰属文化に重点を置きながら、学びと成長の機会を提供するイニシアチブを通して、従業員の能力開発に取り組んでいます。これらのプログラムは、多様でダイナミックな職場で成功するために必要なスキルを従業員に身につけてもらうことが目的です。
- インクルーシブな職場環境作り:WPPはすべての人が居場所を感じられる、インクルーシブな職場作りを目指しています。 従業員間の交流や協力を促すようデザインされた最先端のキャンパスは、尊重、コラボレーション、イノベーションを大切にする企業文化の構築に役立っています。 すべての人が健やかに成長できる環境を作ることで、人と事業の潜在能力を最大限に引き出すことができると確信しています。周りの世界と、クライアントがリーチしたい消費者を反映する労働力は、最善の仕事をするのに役立つと私たちは信じています。
Belonging
Our aim is to foster a culture of respect for one another in which everyone feels they belong and has the same opportunities to progress in their careers.
At WPP, we believe a sense of belonging is essential for driving creativity, innovation and growth. We strive to create workplaces where everyone feels valued and empowered to be themselves, ensuring that every person has the opportunity to thrive and contribute to our collective success.
We are continuously working to improve our workplace culture.
To do this, we:
Invest in our people: We are committed to developing our people through initiatives that provide opportunities for learning and growth, with a focus on future-facing skills, leadership development and belonging. These programmes ensure that our colleagues are equipped with the skills needed to excel in a diverse and dynamic workplace.
Create inclusive work environments: We are dedicated to building workplaces where everyone feels they belong. This involves fostering a culture of respect, collaboration and innovation, supported by our state-of-the-art campuses that are designed to bring people together. We believe that by creating spaces where everyone can thrive, we unlock the full potential of our people and our business. And we believe that a workforce that reflects the world around us, and the consumers our clients want to reach, helps us do the best work.
従業員コミュニティ
WPPには多様で活発な従業員コミュニティがあります。従業員によって作られたコミュニティグループは、互いに支え合い、称え合う場として、またWPPネットワークやマーケティング業界全体に変化を起こす活動の場として機能しています。
Employee communities
We have diverse and vibrant employee communities – spaces created by passionate individuals across WPP so they can come together to support and celebrate one another, and make a difference within WPP and across our industry. These communities are open to all.
Unite
WPPとその職場では、LGBTQ+ コミュニティを称え、多様な考え方やクリエイティビティを守る専門のグループを養成しています。
A group dedicated to celebrating the LGBTQ+ community, and ensuring diverse thinking and creativity thrive within WPP and its work.
企業・団体の公式SNS
その他の企業

楽天グループ / Rakuten Group, Inc.

株式会社 資生堂 / Shiseido Company, Limited

PwC Japanグループ×虹色ダイバーシティ / PwC Japan Group×Nijiiro Diversity

アサヒグループホールディングス株式会社 / Asahi Group Holdings, Ltd.

NTTグループ / NTT Group





